2010. július 24., szombat

Folyékony szappan készítése 2.

Nos, megírom a történet végét is.
Szóval ott tartottunk, hogy elkezdtem fokozatosan hígítani a masszámat. A kiszámolt vízmennyiség felénél jártam, mikor pihentetni kellett a botmixeremet. Mire visszamentem a fazekamhoz, hogy folytassam a műveletet, hát egy cseppet megdöbbentem. Úgy bekeményedett a massza, hogy csak na. Öntöttem rá vizet és így próbáltam a botmixerrel óvatosan kevergetni. Mire az egész vízmennyiséget beletettem (100 g híján, mert több nem volt), már teljesen folyékony lett, de még mindig tejszerű. Betettem a fazekamat a kikapcsolt, kihülőben lévő sütőbe pihenni.

És itt a végeredmény:




Szép sárgás, áttetsző folyékony szappan.
Kipróbáltam, nekem jó. Ez egy egész egyszerű recept, semmi extra, csupán a végén tettem bele pár csepp benzoe tinktúrát, és maradék citromos illóolajat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhatod felmerülő gondolataidat...