2010. július 9., péntek

Meggyes-tejfölös süti




Volt itthon meggyem és egyszerű sütit akartam. Előkaptam hát az 1 tészta - 50 sütemény című könyvemet és lapozgatni kezdtem. Ennek eredménye a fenti sütemény.
Az eredeti változat ribizlivel készült, és más összetevők is módosultak.


Legyen otthon:
   a tésztához
  • 4 tojás
  • 25 dkg barnacukor
  • 2 dl olaj
  • 2 dl folyadék (én most rosé bort használtam, de lehet tej, gyümölcslé, stb.)
  • 30 dkg liszt (nálam teljes kiőrlésű)
  • 1 tasak sütőpor

   a tetejére:
  • 50 dkg meggy vagy más (én annyit szórtam a tetejére, amennyit elbírt, nem mértem)
  • 4,5 dl tejföl (ezt sem mértem, én a 450 g-os nagy dobozost használtam)
  • 3 tojás
  • 5 dkg barnacukor


A folyamat:
  1. A sütőt 200 °C-ra előmelegíteni.
  2. Tojás + cukor = sűrű krém + olaj + folyadék + sütőporos liszt
  3. A tésztát az előkészített tepsibe öntjük. Forró sütőben (alul, légkeverés 180 °C) 12-15 perc elősütés.
  4. Tejföl + tojás + cukor = összekeverni, majd az elősütött tésztára önteni. Rászórjuk a gyümit, és 25-30 perc alatt készre sütjük.

Forrás: 
Gina Greifenstein: 1 tészta - 50 sütemény

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése

    Ide írhatod felmerülő gondolataidat...