2012. március 5., hétfő

Csokis Pavlova torta

Ha gyors, könnyű tortára van szükség. Kalóriabomba, de finom.

 
Legyen otthon:
  • 4 db tojásfehérje
  • 255 g cukor
  • 1 ek. ecet
  •  4 g étkezési keményítő
  • 20 g kakaópor
  • 1 tk. fahéj
  • eper (vagy más savanykás gyümölcs)
  • 200-400 ml habtejszín

Elkészítés:
  1. A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük.
  2. Belekeverjük az ecetet, és a keményítő+kakaópor+fahéj keveréket.
  3. Sütőpapírra 20 cm-es kört rajzolunk filctollal, majd megfordítva tepsire tesszük. A körbe kanalazzuk a habot, és formára igazítjuk. 
  4. A sütőt 180 °C-ra előmelegítjük, majd a habot betéve levesszük 150 °C-ra. Én nem használtam légkeverést, és bő félóra múlva 130 °C-ra levettem, mert az én sütőm túl meleg.
  5. Kb. 75 percig sütjük-szárítjuk, majd a kikapcsolt sütőben hagyjuk kihűlni. Én hiába támasztottam ki a sütő ajtaját, így is összeesett a hab, máshol meg azt olvastam, hogy nem kell kitámasztani a sütőajtót. Ezt mindenki kísérletezze ki magának.
  6. A felvert tejszínhabot a lapra halmozzuk.
  7.  A gyümölcsöt a tejszínre pakoljuk.

A lapot előző nap is meg lehet sütni. A tejszínt én habfixálóval vertem fel, mert ajándékba vittük, a szállítást is bírnia kellett.



Forrás: 
www.desszert.eu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhatod felmerülő gondolataidat...